Jaka mąka będzie najlepsza w zdrowej diecie?

Opublikowane przez Marian Dudek w dniu

Istnieje wiele sposobów na to, by skutecznie zredukować nadwyżkę kaloryczną w codziennej diecie. Podstawową praktyką powinna być eliminacja wysoce przetworzonych i bogatych w cukry proste produktów, zamieniając je na złożone lub posiadające niższy indeks glikemiczny źródła węglowodanów. Przede wszystkim jednak warto zwracać uwagę na to, by składniki posiłków były jak najbardziej naturalne i bogate w cenne mikroelementy oraz substancje odżywcze. Należy zadbać też o samodzielne przyrządzanie większości dań zamiast korzystać ze sklepowych gotowców.

Odpowiednia mąka kluczowa w zdrowej diecie

Do jednych z najważniejszych produktów, jakie powinien posiadać w kuchni każdy miłośnik domowych wypieków iMąka i kostki masła gotowania należy mąka. Używa się jej do przyrządzania gęstych zup, sosów, chleba, ciast i naleśników. Jest podstawowym składnikiem każdego pieczywa, które warto przygotować samemu z myślą o licznych korzyściach zdrowotnych. Zamiana zwykłej pszennej mąki na jej orkiszowy lub razowy wariant to doskonały sposób na to, by zredukować kalorie lub obniżyć indeks glikemiczny produktu. Dietetycy często zalecają cukrzykom oraz osobom walczącym z otyłością odstawienie pieczywa białego na rzecz jego ciemnego odpowiednika. Zdrowszą alternatywą jest także przygotowywanie wyrobów mącznych samodzielnie w domu. Dzięki temu zawsze wiadomo, jaką kalorykę czy wartość odżywczą będzie posiadał dany produkt. Przynosi to także sporą satysfakcję miłośnikom kulinarnych wyzwań.

Mąka i inne produkty spożywczeWśród zwolenników zdrowego stylu życia rośnie też liczba osób, które decydują się na całkowitą rezygnację z pszennych bułek czy chleba na rzecz pieczywa graham. Do przyrządzenia smacznych i zdrowych bułeczek na pewno przyda się mąka żytnia razowa Melvit. Wyróżnia się ona zdrowym składem, niskim indeksem glikemicznym, a także zawartością cennych dla zdrowia substancji odżywczych. Dzięki temu można zadbać zarówno o właściwą suplementację mikroskładników w diecie, jak i o figurę. Ponadto taką zdrowszą mąkę możemy przemycać nie tylko do wypieków. Przyda się również do dań przygotowywanych z jajek, takich jak omlety czy naleśniki. Dobrym pomysłem na uzyskanie idealnie gładkiego ciasta o wysokich walorach smakowych i zdrowotnych jest zmieszanie zwykłej pszennej mąki z razową, co jest także najlepszym kompromisem dla wszystkich osób, które do tej pory używały na co dzień tylko białej mąki.

Mąka typu razowego odznacza się w daniach oryginalnym, nieco orzechowym posmakiem, co powoduje zwiększenie intensywności aromatu ciast, takich jak piernik, jabłecznik czy muffiny. Użyta do pieczywa nadaje mu gęstej konsystencji, co zapewnia konsumentom szybsze uczucie sytości. Z powodzeniem można sporządzić z niej zarówno słodkie, jak i wytrawne potrawy, między innymi makarony, naleśniki, pierogi czy placki. Docenią to zwolennicy zróżnicowanych dań o ciekawych walorach smakowych i bogatych właściwościach odżywczych.