Profesjonalne fotografie biznesowe

Opublikowane przez Zdzisław Zając w dniu

Prawidłowo wykonane zdjęcie biznesowe potrafi przykuć uwagę odbiorcy wieloma detalami. Dobrze wykadrowane postacie, odpowiednie oświetlenie czy sam charakter otoczenia — to wszystko wpływa na ogólną ocenę takiego dzieła. Te i inne właściwości są brane pod uwagę przez fotografa-specjalistę, który doskonale wie, jak ukazać profesjonalizm osób widocznych na zdjęciach.

Dobrze wykonane zdjęcia

fotografia biznesowaOd czego zależny jest efekt końcowy wykonywanych fotografii? Aby uzyskać zadowalające zdjęcie, należy przypilnować szeregu czynników. Pierwszym najważniejszych elementem jest światło. Nie tylko jego ustawienie jest kluczowe, lecz również jego barwa. Zazwyczaj sięga się po światło o zimnej tonacji — białe lub lekko niebieskie. Pozwala to na stworzenie zdystansowanej, oficjalnej atmosfery. Pomimo wszystko, czasem jednak warto postawić na cieplejszy odcień i prywatną atmosferę, ponieważ zdjęcia biznesowe to nie tylko z osoby z branż typowo technicznych czy finansowych, lecz również np. edukacyjnych czy medycznych. Wtedy dystans nie jest potrzebny — stawia się bardziej na bezpośredni kontakt. Jeśli światło potrafi tak wpływać na odbiór zdjęć, to co jeszcze jest warte zwrócenia uwagi podczas ich wykonywania? Profesjonalna fotografia biznesowa powinna być realizowana w sprzyjającym otoczeniu. Zazwyczaj wybiera się naturalne środowisko pracy — siedziba firmy, sala konferencyjna, gabinet czy biuro. Takie miejsca wyzwalają dodatkowe pokłady profesjonalizmu — osoba w takim otoczeniu wygląda po prostu na jeszcze bardziej kompetentną. Kolejnym ważnym aspektem profesjonalnej fotografii biznesowej jest postawa osoby fotografowanej. W tym przypadku powinna być zachowana równowaga między luzem a powagą. Unika się ustawienia na wprost obiektywu — daje to wrażenie fotografii paszportowej lub dowodowej.

fotografia biznesowaWyjątkiem są zdjęcia biznesowe osób chcących stworzyć bardziej osobiste relacje z klientem. Dobrym przykładem są lekarze, psychoterapeuci czy opiekunowie — wtedy celem jest przede wszystkim wzbudzenie zaufania i sympatii odbiorcy. Idealną postawą jest delikatny półprofil. Fotografowana osoba absolutnie nie powinna się garbić, a na twarzy najlepiej jakby gościł delikatny uśmiech. Odpowiedni ubiór gra również ważną rolę. Strój biznesowy, czyli marynarki, żakiety, garnitury, spódnice czy koszule ukazują ludzi jako poważnych oraz traktujących innych z szacunkiem. Jeśli chodzi o biżuterię, najlepszą opcją jest taka nierzucająca się w oczy. Zasadą jest, że powinno się mieć założone maksymalnie 3 elementy ozdobne, do którego można również zaliczyć zegarek, a całość musi być klasyczna i delikatna. Zdjęcia Biznesowe to nie tylko zdjęcia pojedynczych osób. Można zdecydować się również na zdjęcia grupowe. Jest to świetna okazja do zaprezentowania całych zespołów, można pokazać dzięki temu zgranie osób w teamie i wzajemne, pozytywne relacje. Wtedy również powinno wprowadzić się więcej spontaniczności podczas pozowania — tak, aby odbiorca zauważył, że osoby na zdjęciu świetnie ze sobą współpracują. Fotografia biznesowa rządzi się swoimi prawami. Często jest to unikalne, wyważone połączenie neutralnej, eksperckiej strony człowieka z jego osobowością, charakterem czy temperamentem.

Taki zabieg daje możliwość poznania każdego od nieco innej strony, oswojenia się z nim oraz większego zainteresowania się działaniem przedsiębiorstwa, które prowadzi lub w którym pracuje. Niezależnie od branży, w której się operuje, takie zdjęcie biznesowe pozwala dotrzeć do większej liczby osób, a co za tym idzie, podnieść rozpoznawalność jak i poprawić renomę firmy.

Kategorie: Usługi